Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Παιδαγωγική Σχολή
 Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Επιδιώξεις-στόχοι            
 

• Να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα και αβίαστα μέσα από τις εικαστικές εφαρμογές τον ψυχικό τους κόσμο και την προσωπική τους γνώμη σε διάφορους θεματολογικούς προβληματισμούς, κατάλληλους για ανάπτυξη της κρίσης και της ευρηματικότητας, ώστε να διερευνηθούν παράλληλα και οι πνευματικές τους αναζητήσεις.
• Να καλλιεργήσουν τις αισθήσεις και τις αντιληπτικές τους ικανότητες με τρόπο που θα τους επιτρέψει να οργανώνουν τις δυνάμεις τους για παραγωγή δημιουργικού έργου σε ποικίλους εκφραστικούς τρόπους.
• Να εθιστούν στην έρευνα και τον πειραματισμό.
• Να εξοικειωθούν και να ασκηθούν με τα σύμβολα, τα μέσα και τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες στη δημιουργική τους εργασία, ώστε να εδραιωθεί, ανάμεσα στ’  άλλα το αισθητικό τους κριτήριο.
• Να προσεγγίσουν αισθητικά το έργο των άλλων και ευρύτερα την καλλιτεχνική δημιουργία, ελληνική και παγκόσμια, όπως αυτή εμφανίστηκε στις διάφορες εποχές.

 

Περιεχόμενα
Δραστηριότητες Αυθόρμητες και Προγραμματισμένες

• Τα παιδιά με την ευκαιρία των διαφόρων εικαστικών δραστηριοτήτων, γνωρίζουν και χειρίζονται τα διάφορα σχετικά εργαλεία και υλικά.
• Δραστηριότητες ατομικές και συλλογικές όπως:
• Ζωγραφική με μαρκαδόρους – μολύβια χρωματιστά – κιμωλίες – δακτυλομπογιές – πινέλα με νερομπογιές, τέμπερες, ακουαρέλλες, ακρυλικά ή πλαστικά – κηρομπογιές – λαδοπαστέλ – κάρβουνα – μελάνες κ.α.
• Πλαστική με πηλό – πλαστελίνη – ζυμάρι – χαρτοπολτό – συνθετικές αυτοσκρηλυνόμενες ύλες κλπ.
• Κολάζ (τέχνική σύνθετη ομογενών ή ετερογενών στοιχείων με παραστατικό ή όχι χαρακτήρα) σε όλα του τα είδη (επίπεδο – φωτοκολάζ – ανάγλυφο – μικτό).
• Κατασκευές – μακέτες (από χαρτί – φελιζόλ – ξύλο – κοχύλια – πλέξυ γκλας και λοιπά υλικά).
• Τύπωμα – τεχνική μονοτυπίας.
• Άλλες σύνθετες εικαστικές δραστηριότητες στα πλαίσια δυνατοτήτων των παιδιών π.χ. ψηφιδωτά - διακοσμητικό γεωμετρικό σχέδιο – βιτρώ – κεραμική – χαρακτικές εργασίες κ.α.

 

Επάνω