Άρης Ζμας ΠΤΔΕ ΑΠΘ

Ζμας Αριστοτέλης

Επίκουρος Καθηγητής

Τομέας Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού
Συγκριτική Παιδαγωγική

 Γραφείο 708

 2310 991241

 zmas@eled.auth.gr

Ο Αριστοτέλης Ζμας είναι επίκουρος καθηγητής στο γνωστικό αντικείμενο «Συγκριτική Παιδαγωγική» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Είναι απόφοιτος του ίδιου Πανεπιστημίου (Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας) και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο της Βόννης. Προηγουμένως είχε εργαστεί ως επίκουρος καθηγητής στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και ως ειδικός επιστήμονας σε διάφορα Πανεπιστήμια σε Ελλάδα και Κύπρο. Διατελεί, επίσης, σήμερα γραμματέας της Συγκριτικής Παιδαγωγικής Εταιρείας της Ευρώπης (Comparative Education Society in Europe).

Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα περί εκπαιδευτικής διακυβέρνησης και διοίκησης.

Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα συγκριτικής παιδαγωγικής, διεθνούς εκπαίδευσης, εκπαιδευτικής διακυβέρνησης και ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

  • Ζμας, Α. (2021). Κράτος, εκπαιδευτική διακυβέρνηση και ελεγκτικοί μηχανισμοί. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, τχ. 27, 11-38.
  • Zmas, A. (2020). Hybridity in higher education: oscillating between public and private sectors. European Education, 52(2), 117-131.
  • Zmas, A. & Theodorou, E. (2018). Problematizing otherness in comparative and intercultural education: challenges and possibilities. In: P. Calogiannakis, T. H. Chiang, J. Spiridakis & Th. Babalis (Eds.). Interculturalism in the 21st century: prospects and challenges (pp. 109-126). Nicosia: HM Studies and Publishing.
  • Zmas, A. (2015). Financial crisis and higher education policies in Greece: between intra- and supranational pressures. Higher Education, 69(3), 495-508.
  • Zmas, A. (2015). Global impacts of the Bologna Process: international perspectives, local Particularities. Compare: a Journal of Comparative and International Education, 45(5), 727-747.
  • Zmas, A. (2012). The transformation of European educational discourse in the Balkans. European Journal of Education, 47(3), 364-378.
  • Zmas, A. & Pantazis, V. (2011). Hochschulrankings und Qualitätsmessung. Das Hochschulwesen, 59(3), 83-89.
  • Zmas, A. & Govaris, C. (2011). „Entspannter Verlierer“? Die griechische Auseinandersetzung mit PISA. Pädagogische Rundschau, 64(1), 25-32.
  • Zmas, A. (2010). Immigration Policies and Educational Inequality: a Comparative Perspective. In: C. Govaris & V. Kaldi (Eds.). The educational challenge of diversity in the international context (pp. 135-151). Münster: Waxmann.
  • Zmas, A. & Sipitanou, A. (2009). Inequalities in lifelong learning and adult university education policies. Journal of Adult and Continuing Education, 15(1), 121-133.
  • Zmas, A. (2008). Europäische Union und Neuordnung nationaler Bildungspolitik: der griechische Fall. Pädagogische Rundschau, 62(6), 605-615.
  • Ζμας, Α. (2007). Παγκοσμιοποίηση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Αθήνα: Μεταίχμιο (ISBN: 978-960-455-223-8).
  • Zmas, A. (2006). Bildungsstandards im europäischen Hochschulraum. Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 82(4), 497-506.
  • Zmas, A. (2002). Europäische Bildungspolitik: Grenzen und Möglichkeiten unter dem Kriterium der regulativen Idee von Bildung. Eitorf: gata-Verlag (ISBN: 3-932174-88-7).
  • 63rd Comparative and International Society Conference on “Education for Sustainability”. San Francisco, 14th – 18th April 2019.

[Τίτλος ανακοίνωσης: Neoliberalism in the name Sustainability: contradictory policies in tertiary education]

  • XXVII Comparative Education Society Europe Conference on “Identities and Education: Comparative Perspectives in an Age of Crisis”. Nicosia, 29th May – 1st June 2018.

[Τίτλος ανακοίνωσης: Hybrid identities in higher education: oscillating between public and private sector]

  • 62nd Comparative and International Society Conference on “Re-mapping Global Education”. Mexico City, 25th – 29th March 2018.

[Τίτλος ανακοίνωσης: Re-mapping teacher training in the global era: between ethnocentric banalities and interconnected complexities]

  • 61st Comparative and International Education Society Conference on “Problematizing in Equality”. Atlanta, 5th – 9th March 2017.

[Τίτλος ανακοίνωσης: PISA: between educational policies and politics]

  • XXVII Comparative Education Society Europe Conference on “Governing Educational Spaces in Europe”. Glasgow, 31st May – 3rd June 2016.

[Τίτλος ανακοίνωσης: Higher education amidst the current financial crisis: two contrasting paradigms from Southern Europe]

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ