Δήμητρα Κογκίδου ΠΤΔΕ ΑΠΘ

Kogidou Dimitra

Professor

Department of Social & Cultural Studies
Psychology with emphasis in Planning Psychosocial Interventions

 Office 905

 Tuesday 10:00 – 12:00

 +30 2310 991232

 dkogidou@eled.auth.gr

Dimitra Kogidou is Professor of Psychology (with emphasis in designing psychosocial interventions) at School of Primary Education (Faculty of Education) in Aristotle University of Thessaloniki (AUTh), Greece.

Dimitra Kogidou is mainly involved in research work on issues of poverty and social exclusion, families and family policies (with emphasis on single parent families), as well as on gender studies (with emphasis on issues of antisexist education, gender identities and discrimination, gender violence, homophobia and gender and toys) and has published a great number of articles on the above issues. She teaches courses about gender identities, gender and education, families, Antiracist, antisexist and cross-cultural education, social exclusion and gender and toys.

She was Dean of the Faculty of Education, Director of the Postgraduate Program of Studies at the School of Primary Education and today is president of the Committee on Gender and Equality in AUTh.

  • Κογκίδου, Δ. (2015). Πέρα από το ροζ και το γαλάζιο – Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. [σελ. 253] ISBN: 9789604586004
  • Κογκίδου Δ., Αγκαθίδου Β. & Μιμιλίδου Ν. (επιμ) (2012). Στην Παιδαγωγική …..Οδοιπορικό Εκδηλώσεων της Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ. (2007-12). Έκδοση της Κοσμητείας της Παιδαγωγικής Σχολής, ΑΠΘ. Θεσσαλονίκη.
    E-book: http://www.educ.auth.gr/educdrupal/sites/default/files/files/odiporiko_ekdiloseon/index.html#/0
  • Κογκίδου, Δ. (επιμ.) (2005). Νεολαία και Πολιτική -Συνθήκες Ζωής και Συστήματα Προσανατολισμού των Νέων στην Ευρώπη. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. [σελ. 367]
  • Tsiakalos, G., Kongidou, D. & Mitakidou, S. (Eds.) (2001). Human Dignity and Social Exclusion–Educational Policies in Europe. Athens: Council of Europe & Nicos Poulantzas Society.
  • Κογκίδου, Δ. (1995). Μονογονεϊκές οικογένειες, Πραγματικότητα-Προοπτικές, Κοινωνική πολιτική. Αθήνα: “Νέα Σύνορα” Λιβάνη. [σελ 684]
  • Kογκίδου, Δ. (1985). Θεραπευτική δράση της κοινωνικής μάθησης στους χρόνιους σχιζοφρενείς. Διδακτορική διατριβή. Ιωάννινα.
  • Κογκίδου Δ. (2016). ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. Εκπαιδευτικό υλικό ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ» που διοργάνωσε κατά το σχολικό έτος 2016-17 η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.) με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Διαθέσιμο: http://www.i-create.gr/images/trexousesDraseis/ola-ta-paixnidia-kogkidou.pdf
  • Κογκίδου Δ. & Γκασούκα Μ. (2010) Αξιολόγηση των προτεινόμενων αναλυτικών προγραμμάτων των επιτροπών στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα με κριτήριο το φύλο και τον πολιτισμό. Κυπριακή Δημοκρατία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού / Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
  • Κογκίδου Δ. (2007). Βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό για τα σχολικά εγχειρίδια μαθημάτων θεωρητικής κατεύθυνσης –Δημοτικό Σχολείο. Το υλικό εκπονήθηκε στο πλαίσιο του έργου: «Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία». ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Πράξη 4.1.1.δ). ΥΠΕΠΘ. Διαθέσιμο: www.isotita-epeaek.gr
  • Tsiakalos, G., Kongidou, D., Tressou, E., Padeliadou, S. & Hadjipadelis, T. (1994). Poverty and Social Exclusion: Old issues – New Approaches. POVERTY 3, Final Report. Thessaloniki.
  • Tsiakalos, G., Kongidou, D. & Hadjipadelis T. (1990). Model Action for the Economic and Social Integration of the Least Privileged Groups in the District of Eleftherio / Kordelio – Evosmos – Menemeni. POVERTY 3. Thessaloniki.
  • Κογκίδου Δ. (2015) Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης στο χώρο εργασίας –Θα αποτελέσει το ΑΠΘ ένα παράδειγμα καλής πρακτικής; Στο: Φ. Παιονίδης, Α. Ε. Κεχαγιάς & Δ. Τσιμπουκλής (επιμ.). Ζητήματα Ακαδημαϊκής Ηθικής (σσ. 45-87). Αθήνα: Εκδόσεις Οκτώ.
  • Κογκίδου, Δ. (2014). «Κοριτσίστικα /Αγορίστικα» ή «Ουδέτερα ως προς το φύλο» παιχνίδια; Στο: Μ. Τζεκάκη & Μ. Κανατσούλη (επιμ.). Πρακτικά του Πανελλήνιου συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή: Ανα-Στοχασμοί για την Παιδική Ηλικία (σσ. 798-817). Θεσσαλονίκη: ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ. Διαθέσιμο: http://www.nured.auth.gr/congress2014/
  • Κογκίδου, Δ. (2013). «Και παλιά ζούσαμε με λίγα ως μονογονεϊκή οικογένεια, αλλά τώρα η κρίση μας έχει τσακίσει….. Τι να ονειρευτώ και σε τι να ελπίσω;» Στo: Πρακτικά του συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε. (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) με θέμα «Κοινωνία σε κρίση, αυτοδιοίκηση σε δράση» που δημοσιεύτηκαν στην Επιθεώρηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Διαθέσιμο: http://www.localit.gr/archives/50730
  • Κογκίδου, Δ. & Πολίτης, Φ. (2006). Η εννοιολόγηση του φύλου στη φεμινιστική σκέψη: Τα όρια του δίπολου βιολογικό-κοινωνικό φύλο και η απαρχή του τρίτου φεμινιστικού κύματος. Προλογικό σημείωμα (σσ. 1-29). Στο: Connell, W. Robert [2002] Το Κοινωνικό Φύλο (μετ. Ελένη Κοτσιφού). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Κογκίδου, Δ. (2006). Παιδιά, Γονεϊκότητα και Κοινωνία: Τι Μπορούμε να Μάθουμε από τους Μόνους – Γονείς;. Στο: Μ. Μαλικιώση-Λοίζου, Δ. Σιδηροπούλου-Δημακάκου & Γ. Κλεφτάρας (επιμ). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στις Γυναίκες (σσ. 136 -167). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Κογκίδου, Δ. (2006). Προλογικό Σημείωμα. Στο: Φ. Πολίτης. Οι «Ανδρικές Ταυτότητες» στο Σχολείο – Ετεροσεξουαλικότητα, Ομοφυλοφοβία και Μισογυνισμός (σσ. 9-14). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Kongidou, D. (2006). Childhood Poverty and Social Exclusion – Incorporating Children’s Perspectives. Life History and Biography Network: 2006 Conference – Transitional Spaces, Transitional Processes and Research. Available: http://esrea2006.ece.uth.gr/en/participants.php
  • Kongidou, D. & Tsiakalos, G. (2005). Gefährdete und gefährliche Jugend – Politisch relevante Grundvorstellungen von der zweiten Ausländergeneration. In: J. Held (Hg.). Jugendintegration durch Partizipation? (S. 195-210). Hamburg – Berlin: Argument.
  • Κογκίδου, Δ. (2004). Φύλο και σεξουαλικότητα. Στο: Θ. Παπαζήση, Ν. Χατζητρύφων & Θ. Κτενίδης (επιμ.). Το Φύλο και η Συμπεριφορά του. Ομοφυλοφιλία -Ομοφυλοφοβία (σσ. 73 -93). Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής.
  • Κογκίδου, Δ. (2004). Μεταβολές της Οικογενειακής Οργάνωσης – Μονογονεϊκές Οικογένειες: Μια Πρόκληση για την Κοινωνική Πολιτική στην Ελλάδα. Στο: Λ. Μουσούρου & Μ. Στρατηγάκη (επιμ.). Ζητήματα Οικογενειακής Πολιτικής – Θεωρητικές Αναφορές και Εμπειρικές Διερευνήσεις (σσ. 123-160). Αθήνα: Gutenberg.
  • Κογκίδου, Δ. (2004). Φύλο και Αναλυτικά Προγράμματα: Η «Υπόσχεση» των Γυναικείων Σπουδών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια στον 21ο αιώνα. Στο: Γ. Μπαγάκης (επιμ.). Ο Εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα (σσ. 256-263). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Κογκίδου, Δ. (1999). Εξάρτηση ή ανεξαρτησία; Δυνατότητες και περιορισμοί για τις μόνες μητέρες. Στο: Κέντρο Γυναικείων Μελετών και Ερευνών Διοτίμα. Το φύλο των δικαιωμάτων (σσ. 227-256). Αθήνα: Νεφέλη.
  • Kogidou, D. (1999). Single Parenthood, Social Exclusion and Social Policy. In: Foundation for the Child and the Family (Ed.). Europe -21st Century – Visions and Institutions (pp. 254-258). Athens: Nea Synora’ – Livani Publishing Organization.
  • Κογκίδου Δ. (1997). Φεμινιστική Παιδαγωγική: Ένα πλαίσιο για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Στο: Β. Δεληγιάννη & Σ. Ζιώγου (επιμ.). Φύλο και Σχολική Πράξη (σσ. 227-257). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
  • Kongidou D. & Tsiakalos G. (1995). Gesellschaften ohne Jugend. In: R. Leiprecht (Hrsg.). In Grenzen verstrickt. Jugendliche und Rassismus in Europa (S. 24-41). Duisburg: DISS.
  • Κογκίδου Δ. (1995). Η έμφυλη διάσταση στην εκπαίδευση – Σε ποιους τομείς απαιτείται παρέμβαση; Στο: Εκπαίδευση και Ισότητα Ευκαιριών – Ευρωπαϊκό Συνέδριο (σσ. 262-270). Αθήνα: Γενική Γραμματεία Ισότητας.
  • Kongidou D., Tressou-Mylona, E. & Tsiakalos G. (1994). Rassismus und soziale Ausgrenzung unter Bedingungen von Armut. In: S. Jager (Hrsg.). Aus der Werkstatt: Antirassistische Praxen. Konzepte-Erfahrungen-Forschung. (S. 229-248). Duisburg: DISS.
  • Κογκίδου Δ. (1994). Μονογονεϊκές οικογένειες και αναπαραστάσεις της μονογονεϊκότητας από μόνες μητέρες, Δίνη, τχ. 7, 131-143.
  • Kongidou D. & Tsiakalos G. (1992). Praktische Modelle antirassistischer Arbeit. In: R. Leiprecht (Hg.). Unter Anderen -Rassismus und Jugendarbeit (S. 63-76). Duisburg: DISS.
  • Research project: “Applying the principles of operant conditioning combined with exercise in assertive training in a psychiatric unit of chronic schizophrenics”.
    It was held at the Psychiatric Hospital of Thessaloniki. 1980-1983. Scientifically responsible.
  • Research project: European program ‘’POVERTY 3 – Model Action for the Economic and Social Integration of the Least Privileged Groups in the District of Eleftherio / Kordelio – Evosmos – Menemeni.’’ Thessaloniki. 1990 -1994. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: European program HORIZON “Program for the Upgrading of Roma Living Conditions in Sofades”. 1992 -1995. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: “Raising awareness of Teachers on Gender Equality and Development of Educational Material”. European Training Program TASK FORCE – Research Centre for Gender Equality (KETHI). 1995 – 1996. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: “Gypsies in Local Communities”. European program ECOS -OUVERTURE.. 1995-1996. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: “Operational Program to Combat Social Exclusion from the Labor Market (for single parent families, Pontians, inhabitants of remote areas, Pomaks juvenile offenders”. Ministry of Labor and Social Insurance. 1996 – 1997. Member of the Scientific Team of School of Primary Education, which, as a certified Affiliate Agency, has implemented 33 programs.
  • Research project: «Training and Raising Awareness of Teachers on Gender and Equality». ΕΠΕΑΕΚ 1. Member of the Design and Implementation Team of KETHI. 1997-1998.
  • Research project: “Interdepartmental -Undergraduate Studies Program ‘Gender and Equality’». A.U.Th. Program: EPEAEK ΙΙ, Action 4.2.1Β.” 2003-2007. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: «”Production of Auxiliary Educational Material for the Introduction of Gender Issues in the Educational Process”. Program: EPEAEK ΙΙ, Action 4.1.1.δ). Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs. 2004-2007. Member of the Design and Implementation Team.
  • Research project: “”Evaluation of the proposed curricula of the committees in the various disciplines on the basis of gender and culture”. Republic of Cyprus, Ministry of Education and Culture / Pedagogical Institute. 2009 -2010. Member of the Advisory Committee for the Analysis of New Curricula of Cyprus (along with Maria Gassouka).
BACK
VIEW OTHER PROFILE