Γκιόλμας Αριστοτέλης

Επίκουρος Καθηγητής

Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Διδακτική της Φυσικής

 Γραφείο 508

 2310 991205

 agkiolm@eled.auth.gr

Ο Αριστοτέλης Γκιόλμας είναι επίκουρος καθηγητής επί θητεία στο γνωστικό αντικείμενο: «Διδακτική της Φυσικής», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.

Είναι απόφοιτος της Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ. Επίσης είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (Master) στις «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση», από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το ίδιο Τμήμα.

Εργάστηκε επί σειρά ετών ως Φυσικός στην φροντιστηριακή, την ιδιωτική και τη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δίδαξε ως διδάσκων ΠΔ 407/80 σε προπτυχιακά μαθήματα και Εργαστήρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, αλλά και ως συνεργαζόμενο διδακτικό προσωπικό σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ίδιου Τμήματος.

Ήταν μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Ανήκει στο Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΜΠΣ) ενώ έχει διδάξει στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών σχετικό με το STEM, που υλοποιούταν από το ΕΚΠΑ και από το Πανεπιστημίου Πατρών.

Το ερευνητικό και συγγραφικό του έργο εστιάζεται στη Διδακτική της Φυσικής, σε θεωρίες, εργαλεία και μεθοδολογίες διδασκαλίας και μάθησης της Φυσικής για μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και στη χρήση τεχνολογικών εργαλείων (μεταξύ αυτών και η Εκπαιδευτική Ρομποτική) για την εκπαίδευση στη Φυσική. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα και έχει διατελέσει μέλος επιστημονικών επιτροπών και επιτροπών κρίσης συνεδρίων και περιοδικών.

Είναι μέλος της ΕΝΕΦΕΤ (Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία) και μέλος της GIREP (Groupe International de Recherche sur l’ Enseignement de la Physique, International Research Group on Physics Teaching), υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας «Physics and Society».

  • Karamanos, K., Gkiolmas, A., Chalkidis, A., Skordoulis, C., Papaconstantinou, M., &  Stavrou, D. (2012). “Ecosystem Food-webs as Dynamic Systems: Educating Undergraduate Teachers  in Conceptualizing Aspects of Food-webs’ Systemic Nature and Comportment”. Advances in Systems’ Science and Applications, Vol.12, No.4, pp.49-68.

  • Gkiolmas, A., Karamanos, K., Chalkidis, A., Skordoulis, C., Papaconstantinou, M., & Stavrou, D. (2013). “Using simulations of NetLogo as a tool for introducing Greek High- School students to eco – systemic thinking”. Advances in Systems’ Science and Applications, Vol.13, No.3, pp. 275-297.

  • Karamanos, K., Gkiolmas, A., & Skordoulis, C. (2011) “Recent developments in the digital approach of symbolic dynamics”. Kybernetes, Vol. 40, Issue: 5/6, pp.921 – 925.

  • Skordoulis, C., Tolias, V., Stavrou, D., Karamanos, K., & Gkiolmas, A. (2014). Teaching Chaos with a Pendulum to Greek Secondary School Students. Advances in Systems Science and Applications, Vol.14, No.2, σελ. 158-169.

  • Gkiolmas, A., & Chalkidis, A. (2019). The Interconnection between Critical Media and Social Media Literacy and Science Literacy in Adolescents and Children: A Critical Pedagogy Approach. The International Journal of Critical Media Literacy, 1 (2), σελ. 214-227.

  • Gkiolmas, A., & Chalkidis, A. (2020), Science and Scientific Discoveries through the lens of Critical Pedagogies. Taboo: The Journal of Culture and Education. 19 (2), σελ. 92-99.

  • Gkiolmas, A., Dimakos, C., Chalkidis, A. & Stoumpa, A. (2020). An Environmental Education Project that measures particulate matter via an Arduino interface. Sustainable Futures, Vol. 2, 100027, ISSN 2666-1888, https://doi.org/10.1016/j.sftr.2020.100027 (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666188820300204). Elsevier Publishers.

  • Gkiolmas, Α., Stoumpa, Α., Lazos, Α., Skordoulis, C., Chalkidis, A., Michalopoulos, V., & Balwit, J. (2021): “An instructional method, based on POE (Predict-Observe-Explain), for teaching two basic wave properties and the wave nature of light”. Journal of Physics (Publishers: IOP Science): Conference Series, Τόμος 1929, Τεύχος 1, σελ. 012086.

  • Gkiolmas, Α., Stoumpa, Α., Chalkidis, A. & Skordoulis, C. (2021): A combination of historical Physics’ documents and other teaching tools for the instruction of prospective teachers in Chaos and Complexity. Στο: Sidharth, B.G., Carnicer, J., Michelini, M., Perea, C. (Eds.) “Fundamental Physics and Physics Education Research”. SPRINGER Publishers, σελ. 251-261.

  • Gkiolmas, A., Papaconstantinou, M., Chalkidis, A., & Skordoulis, C. (2016). Multi-Agent Models, Made in NetLogo, for Teaching Simple Properties of Compex Natural Systems, and their Instructional Use. Στο: Zacharoula Smyrnaiou, Martin Riopel & Menelaos Sotiriou (Editors) : “Recent Advances in Science and Technology Education, Ranging from Modern Pedagogies to Neuro-education and Assessment”, σελ. 146-157. Cambridge Scholars Publishing: Newcastle upon Tyne, UK.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ