Περικλής Παυλίδης ΠΤΔΕ ΑΠΘ

Παυλίδης Περικλής

Αναπληρωτής Καθηγητής

Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Κοινωνική Θεωρία – Φιλοσοφία της Παιδείας

 Γραφείο 703

 2310 991283

 ppavlidi@eled.auth.gr

Ο Περικλής Παυλίδης είναι πτυχιούχος της Σχολής Ιστορίας του Κρατικού Πανεπιστημίου Λομονόσοφ της Μόσχας. Έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα το 1994 από τη Σχολή Φιλοσοφίας του ίδιου πανεπιστημίου, κατόπιν υποστήριξης διατριβής με θέμα: «Το κοινωνικό – ηθικό ιδεώδες του Κ. Μαρξ. (Έως τις αρχές του 1848)».

Εργάστηκε ως συμβασιούχος καθηγητής στην ΠΑ.ΤΕ.Σ. Αθηνών, στο Τμήμα Τεχνολόγων – Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικής της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στο Γενικό Τμήμα του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Από το 2004 διδάσκει ως μέλος Δ.Ε.Π. στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο «Φιλοσοφία της παιδείας».

Ασχολείται ερευνητικά με θέματα της μαρξιστικής κοινωνικής θεωρίας, φιλοσοφικά και κοινωνικά ζητήματα της εκπαίδευσης, καθώς και θεωρητικά προβλήματα της γνώσης. Επιστημονικά του έργα έχουν δημοσιευθεί στην ελληνική, αγγλική, ρωσική και άλλες γλώσσες.

  • Παυλίδης, Π. (2017). Ιστορία και κομμουνισμός. Αθήνα: εκδόσεις ΚΨΜ.
  • Παυλίδης, Π. (2012). Η γνώση στη διαλεκτική της κοινωνικής εξέλιξης. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Παυλίδης, Π. (2001). Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας στην Ε.Σ.Σ.Δ. Αθήνα: Προσκήνιο.
  • Παυλίδης, Π. (2018). Μεθοδολογικά ζητήματα του σχολείου των κοινωνικών αναγκών και του έργου των εκπαιδευτικών. Στο: Γ. Γρόλλιος & Χ. Τζήκας (επιμ.) Ιστορικές κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της εκπαίδευσης. Αθήνα: Παπαζήση.
  • Pavlidis, P. (2017). Socialism, Labour and Education: from Marx to Makarenko. International Journal of Educational Policies, 11(1).
  • Παυλίδης, Π. (2017). Ο κομμουνισμός ως θεωρητική υπόθεση, ιστορική εμπειρία και κοινωνική προοπτική. Τετράδια μαρξισμού, τχ. 4, 137-150.
  • Pavlidis, P. (2015). Social consciousness, education and transformative activity. Journal for Critical Education Policy Studies, 13(2).
  • Pavlidis, P. (2013). The Ideal of Education and the Emancipation of Labour. Policy Futures in Education, 11(3).
  • Pavlidis, P. (2012). The Antinomic Condition of the University. “Universal Labour” Beyond “Academic Capitalism”. Journal for Critical Education Policy Studies, 10(2).
  • Pavlidis, P. (2012). The Rise of General Intellect and the Meaning of Education. Reflections on the Contradictions of Cognitive Capitalism», Journal for Critical Education Policy Studies, 10(1).
  • Pavlidis, P. (2010). Critical Thinking as Dialectics: a Hegelian-Marxist Approach. Journal for Critical Education Policy Studies, 8(2).
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ