Μάρκου Δήμητρα

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)

Τομέας Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού
Παιδαγωγικές Θεωρίες, Αξιολόγηση και Πρακτική Άσκηση

 Γραφείο ___

 2310 991___

 dimitramarkou@eled.auth.gr

Η Δήμητρα Μάρκου είναι μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) του Τομέα Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού. Έχει επιφορτιστεί με την προετοιμασία, την οργάνωση και την πραγματοποίηση των Πρακτικών Ασκήσεων των φοιτητών/τριών του Τμήματος.

Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ με πολυετή εμπειρία ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Εκπαίδευση της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και του Μεταπτυχιακού Τίτλου του Προγράμματος της Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Επίσης κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Είναι Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων – Οι ενήλικοι στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Med)”.

Έχει συμμετάσχει σε σειρά σχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθώς και σε επιμορφωτικά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις παιδαγωγικές θεωρίες, την αξιολόγηση και την πρακτική της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την εκπαίδευση ενηλίκων καθώς και τις πολιτισμικές, κριτικές και ψυχαναλυτικές διαστάσεις της μάθησης των ενηλίκων.

  • Μάρκου, Δ. (2022). Εκπαίδευση Ενηλικών – Αποκλεισμός ή Συμπερίληψη; Ο ρόλος του άγχους και της ντροπής στην επιστροφή στις σπουδές, στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης με θέμα «Η Κριτική Εκπαίδευση για την Ελπίδα και την Κοινωνική Χειραφέτηση», 4 – 8 Ιουλίου 2022. Θεσσαλονίκη.
  • Μανούσου, Ε., Βιτούλης, Μ., Μάρκου, Δ., Γαλάνη, Ε. & Λαζάρου, Δ. (2021). «E-mentoring in distance learning: a case study on the application of best practices on the Adult Distance Learning Education MSc Program of the HOU», στο11ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση την εποχή της πανδημίας : Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές», 26 – 28 Νοεμβρίου 2021, Τόμος 11,Αρ. 6Α https://doi.org/10.12681/icodl.3560.
  • Markou, D. Tsapakidou. A. & Kiridis, A. (2020). Playing: traditional (outdoor), electronic (indoor). How much time do children spend on any of these two aspects of playing? Research conducted in an urban center in Greece, International Journal of Research in Social Sciences & Humanities (IJRSSH) Vol. 7, Issue 2, pp: (1-10), Month: April – June 2020, Available at: paperpublications.org.
  • Μάρκου, Δ. (2019). Παιχνίδι: παραδοσιακό (outdoor), ηλεκτρονικό – ψηφιακό (indoor): Πόσο ασχολούνται τα παιδιά με καθεμιά από αυτές τις δύο εκφάνσεις του; Έρευνα σε ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον, στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με θέμα «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα : σχολείο και πολιτισμός», 10 – 12 Μάιου 2019 (σσ. 71 – 81 ) ISBN: 978-618-5458-03-4 (Τόμος Γ΄). Αθήνα
  • Μάρκου, Δ. (2018). Παραδοσιακό – Ηλεκτρονικό Παιχνίδι: θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των μαθητών. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον ευρύτερο αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Τι επιλέγουν τα παιδιά που διάγουν την πρώιμη εφηβεία; στο 21ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Hellenic Journal of Physical Education & Sport Science, 27 – 29 Απριλίου 2018 (σσ. 92 – 97). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  • Μάρκου, Δ. (2017). Παραδοσιακό ή ηλεκτρονικό παιχνίδι; Ο ρόλος των γονιών στην επιλογή, οι προτιμήσεις τους και οι παράγοντες που τις καθορίζουν, στο 20ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Hellenic Journal of Physical Education & Sport Science, 31 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2017 (σσ. 75 – 80). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ