Κάντζου Βασιλική (Βίκυ)

Επίκουρη Καθηγήτρια

Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

 Γραφείο 501

 2310 995085

 vickykantzou@eled.auth.gr

Η Βασιλική (Βίκυ) Κάντζου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διαθέτει μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών στη «Διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας». Το 2010 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πεδίο της κατάκτησης της ελληνικής ως πρώτης και ως δεύτερης γλώσσας. Η μεταδιδακτορική της έρευνα εστίασε στην ανάπτυξη των πληροφοριακών κειμένων, ενός είδος κειμένου που είναι θεμελιώδους σημασίας για την εκπαίδευση.

Συνεργάστηκε επί 12 χρόνια με το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου / Ε.Κ. Αθηνά, στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα στους τομείς της Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και της Τεχνολογικά Υποβοηθούμενης Γλωσσικής Εκμάθησης. Έχει υπηρετήσει ως Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Princeton, στο Seeger Center for Hellenic Studies κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2014-16 και 2020-21, όπου δίδαξε Νέα Ελληνικά και γλωσσολογία. Επίσης, έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πελοποννήσου, και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα που αφορούν τη διγλωσσία, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και την ανάπτυξη του λόγου. Τέλος, από το 2001 ως 2022 δίδαξε Ελληνικά στο Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

  • Kantzou, V., & Maligkoudi, Ch. (2022). Teaching linguistically diverse classes: The impact of teachers’ prior educational experiences. ACADEMIA, 27-28, 29-53. https://doi.org/10.26220/aca.4012
  • Kantzou, V., & Vasileiadi, D. M. (2021). On Using Languages Other Than the Target One in L2 Adult Language Education: Teachers’ Views and Practices in Modern Greek Classrooms. Journal of Language and Education, 7(2), 155-174. https://doi.org/10.17323/jle.2021.11250
  • Manoli, P., Mouti, A., & Kantzou, V. (2021). Children with a Refugee and Migrant Background in the Greek Formal Education: A Study of Language Support Classes. Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 9(1), 1–15. http://dx.doi.org/10.46886/MAJESS/v9-i1/7294
  • Kantzou, V. (2019). The development of productivity and syntactic complexity in Modern Greek expository and narrative texts. International Journal of Literacies 26(2), 1-18. http://doi.org/10.18848/2327-0136/CGP
  • Kantzou, V. (2018). Teaching Modern Greek in the US: The development of an undergraduate course curriculum within the CEFR context. Glossologia 28, 15-29. http://glossologia.phil.uoa.gr/node/145
  • Kantzou, V., Manoli, P., Mouti, A., & Papadopoulou. M. (2017). Language education for refugees and migrants: Multiple case studies from the Greek context. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης, 3, 18-34. http://dx.doi.org/10.12681/dial.15000
  • Giagkou, M., Kantzou, V., Stamouli, S. & Tzevelekou, M. (2015). Discriminating CEFR levels in Greek L2: a corpus-based study of young learners’ written narratives. Bergen Language and Linguistics Studies 6 (May), 153-169. https://doi.org/10.15845/bells.v6i0.813
  • Mouti, A., Kantzou, V., & Manoli, P. (2021). Language education to refugee and asylum-seeking children in Greece in non-formal settings. In Μ. Matthaioudakis, Ε. Griva, & Μ. Moumtzi (Eds.), Migration and Language Education (pp. 133-152). Cambridge Scholars Publishing.
  • Κάντζου, Β. &. Σταμούλη, Σ. (2014). Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για την Εκμάθηση, τη Διδασκαλία και την Αξιολόγηση των Γλωσσών: Συνοπτική παρουσίαση. Στο Μ. Ιακώβου (επιμ.) Επιμορφωτικός Οδηγός: Γενικές Αρχές Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (επίπεδα Α1-Β1) (σελ. 14-20). Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών», Δράση 2 «Ενίσχυση Ελληνομάθειας», Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
  • Σταμούλη, Σ. & Κάντζου, Β. (2014). Σύντομη εισαγωγή στη διγλωσσία. Στο Μ. Ιακώβου (επιμ.) Επιμορφωτικός Οδηγός: Γενικές Αρχές Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (επίπεδα Α1-Β1) (σελ. 21-42). Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών», Δράση 2 «Ενίσχυση Ελληνομάθειας», Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
  • Κάντζου, Β. & Σταμούλη, Σ. (2014). Παραγωγή προφορικού λόγου. Στο Μ. Ιακώβου (επιμ.) Επιμορφωτικός Οδηγός: Γενικές Αρχές Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (επίπεδα Α1-Β1) (σελ. 71-100). Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών», Δράση 2 «Ενίσχυση Ελληνομάθειας», Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 71-100.
  • Κάντζου, Β. (2020). Η ανάπτυξη της συντακτικής πολυπλοκότητας σε γραπτά πληροφοριακά κείμενα. Μελέτες για την Ελληνική γλώσσα, 40 (σελ. 177-186). Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. http://www.ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_40_177_186.pdf
  • Makri, A., Papadopoulou, M., Tsokalidou, R., Skourtou, E., Arvaniti, E., Gaintartzi, A., Kantzou, V., Manoli, P., Markou, E., Mouti, A., Palaiologou, N., & Kitsiou, R. (2017). Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants). Proceedings of the 9th International Conference in Open & Distance Learning – November 2017, 70-80. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1331
  • Γιάγκου, M., Κάντζου, Β. & Σταμούλη, Σ. (2014). Ο γραπτός αφηγηματικός λόγος των αλλόφωνων μαθητών: Μελέτη των γλωσσικών χαρακτηριστικών που διακρίνουν επίπεδα γλωσσομάθειας. Στο Kotzoglou et al. (Εds). Selected Papers of the 11th International Conference on Greek Linguistics (σελ. 261-276). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
  • Χαραλαμποπούλου, Φ., Κάντζου, Β., Παντελόγλου, E. & Σιμόπουλος, Γ. (2014). Διαδίκτυο και γλωσσική εκπαίδευση: πλατφόρμα εκμάθησης γενικών και επιχειρηματικών ελληνικών. Μελέτες για την Ελληνική γλώσσα, 34. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 474-486. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEGpdf
  • Kantzou, V. (2012). The temporal structure of narratives in second language acquisition of Greek. In Gavriilidou Ζ., Efthymiou Α., Thomadaki Ε. & Kambakis-Vougiouklis P. (Eds.), Selected Papers – The 10th International Conference of Greek Linguistics. Komotini/Greece: Democritus University of Thrace, 354-364. https://www.icgl.gr/files/English/26.Kantzou_10ICGL_pp.354-364.pdf
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ