Νικολούδης Δημήτρης

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)

 Γραφείο 906

 2310 991277

 dinikolou@eled.auth.gr

Ο Νικολούδης Δημήτρης είναι διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Η διατριβή του έχει τίτλο Κριτική Παιδαγωγική και Γραμματισμός. Από το Σεπτέμβρη του 2021 ανήκει στο Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του συγκεκριμένου τμήματος στον Τομέα Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού.

Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην παιδαγωγική πολιτική θεωρία, με ιδιαίτερη έμφαση στα ρεύματα θεωρητικής σκέψης στις ΗΠΑ και στα ζητήματα κριτικού γραμματισμού, στις πολιτικές και ευρύτερες επιστημονικές προϋποθέσεις συγκρότησης του αναλυτικού προγράμματος, σε ζητήματα ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας και της μάθησης και σε σχετικές παιδαγωγικές εφαρμογές. Επίσης, τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα συνδέονται με τις φιλοσοφικές, ιστορικές, ψυχολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις του Ναζισμού, καθώς και με τις θεωρητικές προϋποθέσεις εξέλιξής του σε πολιτική δύναμη εξουσίας. Στα παραπάνω ενδιαφέροντα κρίνεται σκόπιμο να προσθέσουμε τις αλλαγές που συντελούνται στο ελληνικό (αλλά και διεθνώς) εκπαιδευτικό σύστημα αναφορικά με την οργάνωση της σχολικής «μικροπολιτικής», των διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο και της παιδαγωγικής διάστασης της διοίκησης του σχολείου εστιάζοντας στο ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας.

Έχει διδάξει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, με την ιδιότητα του Πανεπιστημιακού Υπότροφου στο πεδίο, «Κοινωνικοπολιτικές Λειτουργίες της Εκπαίδευσης και Αναλυτικό Πρόγραμμα». Η διδακτική του εμπειρία αφορά τα παρακάτω μαθήματα:

Σχολική Παιδαγωγική, Αυταρχισμός και Δημοκρατία στο Σχολείο και στη Σχολική Τάξη, Αναλυτικά Προγράμματα: Θεωρία και Πράξη, Κοινωνικός Αποκλεισμός και Εκπαίδευση, Κριτική Παιδαγωγική.

  • «Το ζήτημα της αξιολόγησης και η εμπειρία των νεοφιλελεύθερων επιλογών», (2011), Θέσεις, τ. 117.
  • «Μεταμοντέρνο και Εκπαίδευση. Η περίπτωση των νέων τεχνολογιών. Από τις αντιδραστικές προσεγγίσεις στις προοπτικές της αντίστασης», (2011),  Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 166.
  • «Εκπαίδευση και Γραμματισμός», (2011), Ουτοπία, τ. 95.
  • «Κριτική Παιδαγωγική: Μία Συλλογή Κειμένων» (βιβλιοκριτική), (2011), Ουτοπία, τ. 95.
  • «Το εκπαιδευτικό κίνημα της ‘κοινωνικής ανασυγκρότησης’. Η περίπτωση του George Counts», (2012), Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 170.
  • «Οι πολιτικές της διδασκαλίας και το πλαίσιο των αρχών τους», (2013), Παιδαγωγική: θεωρία και πράξη, τ. 8.
  • «Η Νέα Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», Ουτοπία (2015), ΟΥΤΟΠΙΑ, τ. 112.
  • «Developing Literacy Activities Through Viewing Films» (2014), Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης με θέμα: Critical Education in the Era of Crisis,  23 έως 26 Ιουνίου 2014, ΠΤΔΕ Θεσ/νίκης.
  • «Ο Peter McLaren και το ρεύμα της Κριτικής Παιδαγωγικής»,  (2015), Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τ. 60.
  • «Το ζήτημα της επιμόρφωσης των δασκάλων: μία ερευνητική προσέγγιση», (Δημοσιευμένα Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης 28 Ιουνίου – 2 Ιουλίου 2017).
  • «Οι Θεωρητικές Προϋποθέσεις του Ναζιστικού Οράματος για την παιδαγωγική», (2019), Τετράδια Μαρξισμού, τχ. 10
  • «The role of the School Principal through the lenses of the dominant strategy for education». (Academia Journal – HEP Net, 2022).

     

Έχει γράψει τη μονογραφία: Οι Θεωρητικές Προϋποθέσεις του Ναζιστικής Παιδαγωγικής (2021).

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ